a schooltijd repareerde ik al iPhones, als hobby. Ik vond het leuk en interessant om die toestellen uit elkaar te halen, te repareren en vervolgens weer in elkaar te zetten. Ik werd getriggerd door het feit dat je snel resultaat zag en de levensduur van zo’n toestel kon verlengen. Dat heeft me nooit meer losgelaten.” Aldus Brian Jansen, eigenaar van Reparo.
Aanvankelijk ging Brian vanuit huis verder met zijn hobby, die aardig uit de hand begon te lopen. Dus greep hij in 2012 de kans aan om die werkzaamheden als zelfstandig ondernemer voort te zetten in het pand waarin ook RV Trading gevestigd was, aan de Industrieweg. Dat bedrijf vertrok in 2019 van die locatie en ging door als Connectium. “Ik vond het langzamerhand ook tijd om uit te kijken naar een andere locatie. Vorig jaar kwam dit pand aan de Kalanderstraat op mijn pad. We moesten eerst grondig verbouwen, want er moest veel aan opgeknapt worden en een mooie showroom en moderne kantoren worden ingericht. En nu zitten we hier goed, in een mooi pand met de uitstraling die we wilden.”
“Door al onze kennis en ervaring kunnen wij elk probleem oplossen”
Jong team met feeling voor het product
Met ‘we’ doelt Brian op zijn team van zeven medewerkers. “Dat zijn allemaal jonge mensen”, zegt Brian. Die generatie heeft de meeste feeling met de verkoop en reparatie van deze producten.” Dan doelt hij op smartphones en tablets, die in allerlei varianten in de winkel maar ook via de webshop te koop zijn. Daarnaast, voor een volledig aanbod, verkoopt hij talloze accessoires, zoals hoesjes, screenprotectors, oordopjes, koptelefoons, kabels, etcetera. “En niet te vergeten de quick chargers, draadloze laadstations, heel handig!”
Specialist in reparaties
Ons team heeft veel kennis in huis en dan niet alleen over alle producten die ze verkopen. “Natuurlijk geven wij de beste voorlichting en adviseren het product dat het beste bij hem of haar past. Maar wat ons echt onderscheidt van de meeste collega’s is dat wij gespecialiseerd zijn in het repareren van smartphones en tablets. Door al onze kennis en ervaring kunnen wij elk probleem oplossen. Dat is geen bluf, dat kunnen wij echt, ook al door de vele trainingen die we volgen. Hoewel ik zelf ook nog goed kan repareren, is onze collega Bas Kamphuis hierin de specialist. Het wordt steeds drukker en ik kan me hierdoor meer bezig houden met andere zaken.” Het is inderdaad een komen en gaan van mensen die een nieuw toestel willen of voor een reparatie. “Het aantal reparaties ligt rond de drieduizend per jaar.” Tekenend voor de kennis die Reparo in huis heeft, is het feit dat het bedrijf van Brian dit jaar Apple IRP, wordt, ofwel Independent Repair provider van Apple.
“Het is voor ondernemers echt de moeite waard om klant van ons te worden”
Overgroot gedeelte klanten is zakelijk
Brian haalt het overgrote deel van zijn omzet uit zakelijke klanten, en wat hem betreft mag dat nog meer worden. “Ik ga regelmatig naar zakelijke bijeenkomsten, denk hierbij aan bijeenkomsten van businessclubs. We zijn actief bezig met bedrijven te benaderen om onze naamsbekendheid onder die doelgroep nog verder te vergroten en om de behoeftes vanuit het bedrijfsleven nog beter in kaart te brengen. Het is voor ondernemers echt de moeite waard om klant van ons te worden. Dat heeft te maken met de technische kennis die wij in huis hebben, maar ook doordat we maatwerk-advies geven, écht met de klant meedenken en stabiele apparatuur snel kunnen leveren. En vooral niet te vergeten dat we problemen heel snel oplossen en ervoor zorgen dat de medewerkers bereikbaar blijven. Bovendien bieden we bijvoorbeeld aantrekkelijke bedrijfsbundels en gecombineerde abonnementen met meerdere sim-kaarten voor smartphones en tablets. Het is voor ondernemers echt een groot voordeel om door ons totaal ontzorgd te worden.” Waar Brian ook nog met nadruk op wil wijzen is dat zij duurzaamheid van groot belang vinden. “En we hebben ook een groot aanbod met refurbished iPhones en iPads! Dat zijn toestellen die met geavanceerde apparatuur op een aantal essentiële onderdelen worden gecontroleerd, gerenoveerd en schoongemaakt. Dan heb je voor een aantrekkelijke prijs goed werkende toestellen. En de levensduur wordt daarmee verlengd, wat natuurlijk ook mooi duurzaam is. Het is daarnaast goed om te weten dat wij gebruikte toestellen terug kopen van bedrijven en dan na een opknapbeurt weer verkopen. Ik snap dat consumenten, ook ondernemers, soms sceptisch staan tegenover refurbished toestellen, maar geloof me, iedereen kan ons ook daarin vertrouwen.” Brian sluit af met zijn belangrijkste boodschap aan ondernemers: “Alles, echt alles is bij Reparo goed geregeld. Bel me gerust voor een kennismaking in onze winkel of op kantoor. Ik zie er naar uit!”