27/12/2022

“We zijn altijd gefocust op de hoogst haalbare kwaliteit”

Cube

Job Keupink
Anno Oude Engberink
Anno Oude Engberink
Enschede | Nederland

“We zijn altijd gefocust op de hoogst haalbare kwaliteit”

Cube

Mijn moeder verklaarde me voor gek, toen ik op mijn achttiende zei dat ik mijn eigen bedrijf wilde beginnen”, begint Job Keupink, geboren en getogen Albergenaar, “Maar ik wist wat ik wilde. Ik snapte wel wat van computers en ik bouwde al websites. Dus ben ik gewoon begonnen, tijdens mijn studie aan Saxion.” Een goede beslissing op een goed moment. Immers, elf jaar later is Jobs bedrijf Cube - gestart als Brandcube in Albergen - in een onvoorstelbaar tempo uitgegroeid tot een IT-bedrijf met een indrukwekkende eregalerij aan prachtige klanten en een personeelsbestand van zevenentwintig talenten. “En we gaan dit jaar over de dertig heen”, zeg Job.

Fotografie: Frank Visschedijk

En daar zal het wel niet bij blijven. De afgelopen vier jaar is Cube - gehuisvest in een mooi pand pal naast de Plechelmusbasiliek in Oldenzaal - met bijna vierhonderd procent gegroeid, wat een plek opleverde in de Deloitte Fast 50, en die pijlsnelle ontwikkeling zal niet zomaar stoppen. “Door onze lijst succesvolle projecten voor mooie opdrachtgevers weten veel bedrijven ons te vinden. Daaronder zijn grote, internationaal opererende bedrijven, maar we werken ook graag samen met mkb-ondernemingen. Wel is het zo dat we alleen langdurige samenwerkingen willen. Pas dan kunnen we het ook echt goed doen. We willen onze opdrachtgevers en hun processen heel goed kennen.”

Ontwikkelen van zeer complexe projecten

Cube noemt zichzelf een service-gedreven technologiebedrijf ofwel een Digital Agency. Ze zijn naar eigen zeggen experts in het digitaliseren en optimaliseren van (klant)processen door middel van websites, slimme apps, platformen en software. De services die bij deze oplossingen horen zijn digitale strategieën, design, development, service & beheer en optimalisatie. Daarin is Cube toch niet uniek? “Nee”, zegt Job, “maar wat ons wel uniek maakt is dat we zeer complexe projecten kunnen ontwikkelen waarmee we complexiteit juist versimpelen. Daarbij zijn we altijd gefocust op de hoogst haalbare kwaliteit. Aan de basis liggen zeer goede development-teams, die de motor binnen onze organisatie vormen. Klanten kunnen echt van die teams op aan.” Voor de eerste kennismaking met een potentiële klant gaat Job vaak met zijn collega Jarno op pad. “We hebben met Cube een groot netwerk, een kwestie van kennen, kunnen en gunnen. En ik denk dat we ingewikkelde materie op een eenvoudige manier kunnen uitleggen. Daarnaast spreken onze succesvolle cases nieuwe opdrachtgevers tot de verbeelding. Deze komen nu zelf naar ons toe omdat ze goede verhalen hebben gehoord, dat is echt een compliment.” En, met nadruk: “Wij Cubers hebben een Twentse mentaliteit. Ons motto is ‘niet te veel lullen, maar doen!’”

“Onze development-teams vormen de motor van onze organisatie”

Aansprekende referenties

De lijst van referenties van Cube is inderdaad indrukwekkend, bijvoorbeeld Hartman, Coulisse, Takeaway.com, Topicus, Quality Wellnessresorts, Bouwinvest en Pure Energie. Voor ons Tukkers springt er één toch wel uit, namelijk FC Twente. Wat heeft Cube voor hen gedaan? Job: “FC Twente zocht een nieuwe digitale partner die de club verder zou helpen met ICT en online omgevingen. We hebben een heel nieuw digitaal landschap gerealiseerd, waarbij een nieuwe website en mobiele app centraal staan. Die hebben functies waarmee de club en supporters nog meer met elkaar in verbinding komen te staan. Het is allemaal puur maatwerk.” Niet zelden moet er voor een opdracht worden gepitcht. “Dat klopt, en dan moeten we aantonen dat we de kennis en kunde in huis te hebben en vooral duidelijk maken dat we de klant en de materie echt willen begrijpen. Want kunnen luisteren is zo belangrijk.”

Fotografie: Frank Visschedijk

Het Cube-team

Om te blijven groeien moet je de juiste mensen vinden. Job: “Dat lukt ons, omdat wij voor IT-ers veel te bieden hebben. Belangrijk is dat we uitdagende en afwisselende projecten uitvoeren, dat de collega’s op elkaar kunnen rekenen en samen het hoogste kwaliteitsniveau nastreven. En we houden het ook gewoon leuk, de sfeer moet goed zijn en daar zorgen we met elkaar voor.” Bijvoorbeeld door de weekenden weg of door af en toe een potje te voetballen op het kerkplein. “Saamhorigheid is super belangrijk, want ik ben ervan overtuigd dat je beter kunt presteren als je elkaar goed kent. Daarom maken we binnenkort ook met het hele team een uitje naar een ver, tropisch oord. Tenminste, als we een bepaald doel behalen, die in onze ‘avonturenkast’ staat, de bucketlist van ons bedrijf en ons team. Dat wordt dan lekker genieten op het strand, drankje erbij, heerlijk. Maar wel de laptops mee, want we moeten wel bereikbaar blijven voor onze klanten”, besluit Job glimlachend.

Cube
Ganzenmarkt 2, 7571 CD, Oldenzaal
Ga naar de website
Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

Zilver als slimme investering

Door:
|
Fotografie:
1 min
|
Datum:
10/10/2024

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators