eterink is een financieel dienstverlener, die klanten helpt bij het maken van financieel goede keuzes. Voor iedereen in Noord-Oost Twente. Voor particulieren, bedrijven, ondernemers of mensen die een financiering willen; als het maar met financiën te maken heeft. Wil je gaan samenwonen en heb je geen idee hoe je dit gaat aanpakken? Of wil je een bedrijfje opzetten, maar weet je je niet waar je rekening mee moet houden? Dan ben je bij Deterink aan het goede adres. Je kunt bij Deterink terecht voor multidisciplinair advies. Kom je voor advies bij Deterink? Dan wordt er goed naar je geluisterd. “Doordat we onze agenda’s zo vrij plannen hebben we altijd veel tijd per klant. Want we willen dat de klant zich echt gehoord en gezien voelt”, vertelt Jean Paul.
Zorgen voor de juiste tools
“Ik ben sinds 2001 in dienst bij Deterink, waar ik binnendienstfuncties heb gehad gericht op verzekeringen, hypotheken en later werd ik buitendienstadviseur. In 2007 nam ik de leiding over en in 2011 heb ik alle aandelen overgenomen en traden mijn ouders uit het bedrijf. Mijn verantwoordelijkheden in het leidinggeven liggen nu ook bij het personeelsbeleid: ik spreek veel met collega’s over hoe het met ze gaat en over bijvoorbeeld ontwikkelwensen; welke kant ze op willen omtrent studie en/of training. Ook doe ik het inkoopbeleid, wat betekent dat ik de deals sluit met verzekeraars en banken. Ik ben dus eigenlijk voornamelijk bezig op de achtergrond, zodat de adviseurs met de goede producten op pad naar de klant kunnen en bijvoorbeeld voorzien zijn van goede ICT. Mariël Hofsté zorgt ervoor dat alles op kantoor in goede banen wordt geleid en Eduard Bril stuurt de adviseurs en ondersteuners aan”, gaat Jean Paul verder.
Meer dan Deterink
Ook ben ik voorzitter van het bestuur van Coöperatie Licent: een coöperatie van verzekeringskantoren in Noord-Oost Nederland. Bij Licent kopen we gezamenlijk verzekeringen opleidingen en ICT in en ik houd me bezig met het onderhouden van contacten binnen de coöperatie, met innovatie en met doorontwikkeling. Daarnaast ben ik sterk betrokken bij de Regiobank over directie, strategie, nieuwe plannen, dienstverleningsconcepten etcetera. Dat Jean Paul van afwisseling houdt, is wel duidelijk.
“Als een dag hetzelfde is, word ik zenuwachtig”
“Mijn werk bevalt me uitstekend. Omdat ik zelf ook begonnen ben als adviseur weet ik hoe belangrijk het is om op pad naar klanten te gaan met de juiste tools. Via Licent zorg ik ervoor dat we de goede middelen houden en dat dus de klanten bij Deterink goede producten krijgen. Ik vind het mooi om dat te organiseren. En alles is weer terug te leiden naar de klant: de klant moet tevreden zijn. En het écht wat kunnen betekenen voor mensen, zowel medewerkers als klanten, geeft mij energie. En op zoek gaan naar het nieuwe; dynamisch bezig zijn. Als elke dag hetzelfde is, word ik zenuwachtig. Daarom blijf ik elke keer nadenken: waarom doen we het op deze manier en hoe kunnen we het eventueel anders doen? Veel praten met anderen in dit vakgebied is essentieel; leren van elkaar en elkaar een spiegel voorhouden”, aldus Jean Paul.
Financieel fit
“Veel assurantie tussenpersonen richten zich op het product; wij richten ons op het maken van een financieel gezond leven. Financieel fit zijn. Dat is niet alleen uniek voor klanten, maar ook voor medewerkers. Onze medewerkers hebben namelijk geen omzetdoelstellingen. Nee, klanten écht helpen is waar wij voor staan door de tijd voor hen te nemen. We merken dat de digitale en financiële markt steeds ingewikkelder wordt. En juist daarom blijven wij zo dicht mogelijk bij onze klant staan. Klanten hebben bij ons altijd twee vaste adviseurs, wat bijvoorbeeld al een groot voordeel is. Dit houdt het communiceren makkelijk en snel. Klanten hoeven er dus ook echt niet bang voor te zijn dat we alles verplicht digitaliseren, zoals dat wel bij een grote bank gebeurt. Je kunt bij ons ook altijd langskomen.
“Blijf jezelf uitdagen; dat houdt je fris”
Toto slot: “Wat ik andere ondernemers zou willen meegeven? Bouw je bedrijf echt om jezelf heen en blijf jezelf uitdagen. Daar blijf je fris door. De klanten en medewerkers zijn natuurlijk belangrijk, maar jij zelf ook. Blijf doen wat je leuk vindt! En een advies dat ik ooit heb gekregen en wel wil doorgeven is: stop met oordelen en blijf dichtbij jezelf!”