18/12/2024

“Wat wij doen is meer dan alleen een website, we focussen op de hele klantreis”

CleverMellow Collective

Niels Bakhuis, Jan-Willem Wessels en Aron Zomer

“Wat wij doen is meer dan alleen een website, we focussen op de hele klantreis”

CleverMellow Collective

E

en half jaar geleden hadden Niels Bakhuis, Jan-Willem Wessels en Aron Zomer de wens om een systeem te bedenken waarbij freelancers samenwerken en een klant slechts één bedrijf nodig heeft voor een gehele ervaring. Inmiddels is dit precies wat ze doen met CleverMellow Collective.



Na een half jaar weten de mannen dat het systeem dat zij bedacht hebben ook écht in de praktijk werkt. Aron vertelt trots: “De reacties vanuit klanten op samenwerkingen zijn positief. Freelancers zijn ook enthousiast over het concept en staan achter de Collective.” De digitale podiums die zij met CleverMellow Collective maken vertellen verhalen van bedrijven. “Dat is altijd de focus, dat staat centraal”, zegt Jan-Willem.

Vlnr: Niels Bakhuis, Jan-Willem Wessels en Aron Zomer

Totaalbeleving op een website

Niels vertelt over de uitdaging om de websites die zij maken uit te leggen aan mensen die niet dagelijks met websites te maken hebben. “Het is niet tastbaar, dus je moet het zo goed mogelijk beschrijven. Dat proberen we te doen door het simpel en herkenbaar te maken.” CleverMellow Collective beschrijft websites als digitale podiums, het verhaal wat op die website wordt verteld is de act. Niels gaat verder: “Dat verhaal kan natuurlijk van alles zijn, precies dat waar de klant behoefte aan heeft.” Om de totaalbeleving compleet te maken kunnen alle podiumonderdelen gefinetuned worden. Licht, geluid, decor… alles ondersteunt het verhaal. Als theaterbezoeker ga je naar huis met een bepaalde herinnering, dat willen zij ook achterlaten nadat iemand een website bezoekt. Dat doen ze met gepersonaliseerde designs, animatie en technieken. “Je kunt niet zomaar een andere website kopiëren en daar jouw verhaal op vertellen. Als beginnend cabaretier ga je ook niet gelijk in Carré staan. Maar als je het al twintig jaar doet, dan is Carré de meest logische optie”, lacht Niels. Aron vult hem aan: “Daarom creëren we bij een klant eerst bewustwording dat elk verhaal uniek is. Dat unieke verhaal verdient een uniek podium.” “Het gaat er echt om wat je toevoegt, waarom je als organisatie bestaat en wat je wil bereiken. Dat vertalen wij vervolgens digitaal”, zegt Jan-Willem. Klanten denken vaak dat een website af is zodra die wordt gelanceerd. Als marketeer weet Aron wel beter. “Niks is minder waar, de lancering is pas het startpunt. Doorontwikkeling is enorm belangrijk. Wat wij doen is meer dan alleen een website, we focussen op de hele klantreis.”

“We doen het samen, co-creatie is onze grootste prioriteit”

Alles draait om balans

De grootste uitdaging is het stroomlijnen van samenwerking tussen freelancers die betrokken zijn bij een project. "Er ligt geen blauwdruk voor deze manier van werken, die maken we op dit moment zelf”, zegt Jan-Willem. “Iedereen heeft andere ideeën, dat combineren we tot iets nieuws.” Niels is het daar mee eens. “Op die manier doen we het samen, co-creatie is onze grootste prioriteit. We willen betere en grotere projecten neerzetten door krachten te bundelen en naar elkaar te luisteren.” Juist dat is volgens hen de kern van een collectief. Aron: “We willen gewoon hele mooie dingen maken, iets doen waar we goed in zijn en degene die daar aan meewerken evenredig betalen. Als we die drie pijlers raken, denk ik dat we een goede basis hebben.” Als collectief hebben ze een bepaalde kwaliteitsstandaard. Aron begint te lachen. “Inmiddels ken ik de jongens een beetje. Die leggen de lat altijd mega hoog.” Binnen die standaard proberen ze wel flexibel te zijn. “We willen freelancers niet beperken in wat ze kunnen doen, we willen ze juist stimuleren zodat talent en creativiteit naar boven komen”,  zegt Jan-Willem. Freelancers moeten volledig achter het concept van de Collective staan. Voor het komende jaar is dan ook het doel om meer freelancers aan te trekken én om wellicht een paar award winning websites neer te zetten. “Hoge doelstellingen zijn goed”, zegt Niels. “Dan ga je daar naartoe werken en jezelf uitdagen.”

“Elk uniek verhaal verdient een uniek digitaal podium”

De volgende stap

De keuze om van Almelo naar Enschede te verhuizen was snel gemaakt. Vanwaar de overstap? “Heel simpel, behoefte aan iets nieuws”, zegt Jan-Willem. Niels vult hem aan: “We zoeken meer creativiteit, meer levendigheid. Ook zakelijk is het wat interessanter.” Er liggen plannen voor een creatieve business hub waar freelancers samen kunnen komen. Op die manier willen ze onderlinge verbinding stimuleren. Aron gaat verder: “Mensen kunnen daar gebruik maken van elkaars kennis.” Daarnaast biedt een open kantoorpand mogelijkheid tot spontane bijeenkomsten. Dat willen de mannen zelf kunnen regelen. Jan-Willem vertelt over het eerste CleverMellow Collective event. “Dat willen we regelmatig organiseren. Steeds vaker, steeds groter.” Van workshops en kennis-events tot een gezellige borrel. Daarbij ligt voor nu de focus voornamelijk op Twente, zegt Aron. “Soms worden we hier een beetje overgeslagen. Samenwerken, bijeenkomen en dingen met elkaar delen zou daarom een hele mooie stap voor de regio zijn.” Ook in Twente bruist het en is er genoeg talent te vinden. “Het is tijd om Twente op de kaart te zetten.”

CleverMellow Collective
Brugstraat 11, unit 2.1.5., 7607 XJ Almelo
Ga naar de website
Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

“Je als ondernemer druk maken over ICT is écht niet nodig”

Door:
Arjen Maat
|
Fotografie:
Jan-Thijs Vlaskamp
4
|
Datum:
19/12/2024

Van poloshirt met logo tot de allerbeste werkschoenen

Door:
Arjen Maat
|
Fotografie:
Niek Erents
4
|
Datum:
18/12/2024

Vloeren en traprenovaties met een hele dikke glimlach

Door:
Arjen Maat
|
Fotografie:
Stefan Schipper
4
|
Datum:
18/12/2024

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators