et was een uitzonderlijk mooie dag in september. Niet alleen vanwege de prachtige weersomstandigheden. Want zaterdag 9 september opende transport- en expeditiebedrijf Interlogic B.V. haar nieuwe pand op feestelijke wijze voor relaties, familie en vrienden. “Het was een zeer geslaagde dag waar we met trots op terugkijken”, aldus directeur Tobias van Rees.
Meer dan 175 genodigden hieven aan De Mars in Coevorden samen met Van Rees het glas. Naast een hapje en een drankje waren verschillende activiteiten georganiseerd. De gasten kregen uitgebreid de kans een kijkje in de wereld van de logistiek te nemen. Naast een rondleiding was er een truck simulator aanwezig. Ook aan de jongere bezoekers werd gedacht met onder andere een springkussen en een knutselhoek.
Eerste vrachtwagen
De onderneming, oorspronkelijk in 2016 opgestart in Vriezenveen, heeft in de afgelopen jaren een indrukwekkende groei doorgemaakt. “We begonnen in 2016 met de eerste vrachtwagen, een gebruikte Iveco Stralis uit 2002, vergezeld door een van Hool oplegger van hetzelfde bouwjaar”. Ondanks de uitdagingen van het werken met een verouderd wagenpark, slaagde het bedrijf erin om gestaag te groeien.
In 2018 verhuisde Interlogic B.V. naar Oldenzaal, waar ze hun vrachtwagenvloot bleven onderhouden en uitbreiden. Het bedrijf investeerde aanzienlijk in automatiseringstechnologie en modernisering van hun wagenpark, waardoor ze efficiënter en competitiever werden in de logistieke sector.
Coevorden biedt meer mogelijkheden
Dagelijks is de firma inmiddels met maar liefst 75 truck-trailer combinaties onderweg. De nieuwe plek in Coevorden biedt veel extra voordelen ten opzichte van eerdere locaties. Naast de doorgevoerde modernisering en uitbreiding van het wagenpark, kan de firma nu ook extra diensten aanbieden, zoals intermodaal transport.
Maar denk ook aan voordelen, waaronder de eigen spooraansluiting, de mogelijkheid voor crossdocking en de goede ligging vlakbij de Duitse grens voor Duitse en Scandinavische klanten. Van Rees: “Ook hebben we flink geïnvesteerd in IT-middelen, zodat we efficiëntere communicatie tussen klant, kantoorpersoneel en chauffeur onderhouden. Al met al een win-win-situatie, waarbij wij focussen op logistieke ontzorging van de klant.”