oost Lansink richtte in 2020 Innomads op: dé gids in Bedrijfsgroei. Een goed gelezen gids; Innomads boekt successen. Ook heeft hij onlangs samen met Cas Busscher nog een onderneming opgezet, namelijk Innovisions. Doel van beide bedrijven is om ondernemers te helpen groeien, door het inzetten van de juiste marketinginstrumenten en gebruik van de juiste kanalen. Aron Zomer (27) en Daniek Scholte Lubberink (22) werken allebei als digital marketeer bij Innomads en geven ons een kijkje in de keuken.
Daniek werkt nu een jaar bij Innomads, naast dat ze haar studie Business Administration volgt. “Ik neem de gehele marketing onder mijn hoede, van social media-campagnes opzetten en invullen tot SEO en SEA. En wat ik superleuk vind is dat ik naar de klant toe mag en daarmee om tafel ga. Ik vind het echt bijzonder hoe mensen zo verschillend over dingen kunnen denken. Ik denk vaak: oh! Zo had ik het zelf nog niet bekeken. Daar leer je van en helpt me in mijn creativiteit,” vertelt ze.
Afwisselend, boeiend en leerzaam
“Ja, ons werk is super afwisselend door de diverse klanten. Elke dag is anders. Het nadenken over strategieën voor een ondernemer die voetbalshirts verkoopt is een totaal andere aanpak dan aan het werk voor een ondernemer die badkamers verkoopt. Andere doelgroepen, andere doelen, andere strategieën. Maar allemaal even interessant om aan mee te werken. En het zijn allemaal mensen die iets zijn gaan doen voortkomend uit hun passie; dat is prachtig om te zien”, vult Aron aan.
Gematchte waarden, groter resultaat
“Wat ik tot nu toe voornamelijk heb geleerd is dat ik het beste werk als mijn waarden en interesses overlap hebben met die van de klant, want dan sta ik er helemaal achter en ben ik super gemotiveerd,” legt Aron uit. “Bij Innomads wordt tijdens het kennismakingsgesprek bekeken of de potentiële klant matcht met ons als bedrijf. En Joost houdt daar intern ook rekening mee; hij probeert ons als werknemers aan de juiste klanten te koppelen. Dat levert namelijk de beste resultaten op. Als je iets écht leuk vindt, zet je toch net even dat extra pasje bij.”
Innovisions; een nieuw concept
Foto- en videografie is tegenwoordig ondenkbaar in de wereld van marketing. De nieuwe onderneming, Innovisions, van Joost en Cas, staat nog in de kinderschoenen. Foto’s en video’s inzetten als marketinginstrument voor bedrijven, om nóg beter aan te sluiten op de doelen en beter te kunnen inspelen op de doelgroep. “Innovisions zal ook een positieve rol gaan spelen in de marketing voor de klanten van Innomads. De bedrijven zullen elkaar versterken: win-win!” vertelt Daniek enthousiast.
‘Maak marketing prioriteit’
“Wat we nog regelmatig merken is dat ondernemers het belang en voornamelijk de waarde van een goede website en een sterke marketingstrategie niet compleet inzien”, vertelt Daniek. “En dat is jammer,” zegt Aron, “want hierin investeren is een van de belangrijkste dingen die je kunt doen. Zie marketing dus nooit als kostenpost! Het levert je namelijk uiteindelijk veel meer op dan dat je er in het begin aan kwijt denkt te zijn. En helpen groeien vinden wij ontzettend tof!”