ndernemersmagazine en Heracles Almelo werken al weer een aantal jaren samen. Die samenwerking kent zowel offline als online elementen, die allerlei mooie kruisbestuivingen en voordelen voor beide partijen opleveren.
Voor Heracles geldt met name dat ze voor ondernemers nog meer zichtbaar worden in de verschillende Ondernemersmagazines en op het online platform www.ondernemers-magazine.nl. Heracles heeft er behoefte aan om, naast alles wat zich op voetbaltechnisch gebied afspeelt, ook de vooruitstrevende maatschappelijke positie van de club onder de aandacht te brengen. Want voor Heracles betekent een bvo, die midden in de maatschappij staat, veel meer dan wat zich op het veld afspeelt. Zo zijn er, met name verwoord door Algemeen Directeur Rob Toussaint en Commercieel Manager Tom Uitzetter, zowel in de magazines als op het platform, verhalen verschenen over een aantal maatschappelijke initiatieven.
Voorbeelden: Innovatieplatform Hettrix en duurzaamheid
Een voorbeeld hiervan is het Innovatieplatform, dat als doel heeft jongeren, van mbo tot en met wetenschappelijk onderwijs, met affiniteit voor techniek en technologie te behouden voor de regio, nieuw talent aan te trekken en hun technische kennis en vaardigheden verder te kunnen ontwikkelen. Daarvoor wordt onder andere samengewerkt met onderwijs- en andere maatschappelijk instellingen als Saxion, UT, ROC van Twente en MST. Vanaf dit jaar bestaat het organisatiemodel uit vier teams: Duurzaamheid, Vitaliteit, Talent en Trots. Het Innovatieplatform heeft nu ook de naam Hettrix gekregen. Die naam verwijst naar het begrip ‘hattrick’, drie keer scoren door één speler binnen een wedstrijd, en staat binnen het platform voor drie keer scoren, voor ondernemers, onderwijs en overheid. De ‘x’ op het eind staat voor de samenwerking binnen Hettrix en waar de ‘HE’ aan het begin voor staat is evident.
Wat Heracles in haar publicaties ook wil laten zien is de aandacht voor duurzaamheid. De ambitie van Heracles is om het stadion en de directe omgeving steeds verder te verduurzamen. Een belangrijk onderdeel daarvan het vervangen van de bestaande stadionverlichting door LED-verlichting, in samenwerking met subsponsor Sportverlichting.com, waardoor het energieverbruik van de verlichting op Erve Asito met de helft omlaag is gegaan. Ook de keuze voor vernieuwing van het stadion was een duurzaam alternatief voor complete nieuwbouw. Daarnaast wordt zo veel mogelijk rekening gehouden met duurzaamheidsaspecten zoals materiaalgebruik, de elektrificering van het wagenpark, het beter scheiden van afvalstromen, etcetera. Bijkomend aspect van de aandacht in Ondernemersmagazine voor al dit soort zaken is dat ze bijdragen aan een andere ambitie van Heracles, namelijk het delen van kennis en kunde, waarmee de club volledig op één lijn zit met een van de belangrijkste pijlers van Ondernemersmagazine.
Kernwaarden van Ondernemersmagazine
Immers, het delen van kennis en kunde is een belangrijke kernwaarde van Ondernemersmagazine, naast werken vanuit een ambitieuze waardepropositie, inspireren en samenwerken. De visie van Ondernemersmagazine begint bij het idee, dat wanneer een ‘lokale’ ondernemer een ambitieuze waardepropositie heeft en waardeert, hij weet wat er om hem heen gebeurt en veel beter en duurzamer kan samenwerken met andere ondernemers door elkaar voort te helpen. Omdat ondernemers volgens Ondernemersmagazine de motor zijn die de samenleving draaiende houden, draagt zij daar graag aan bij door de verhalen van deze ondernemers onder de aandacht te brengen. Die verhalen gaan over de bedrijven zelf en hun producten en diensten, maar zeker ook, op een persoonlijke manier, over de ondernemer zelf.
Toenemende bekendheid en commerciële mogelijkheden
Via Ondernemersmagazine worden de verhalen en de kennis en kunde van Heracles wijd verspreid via de magazines en online. Heracles op haar beurt zorgt ervoor dat die verhalen verder worden gedeeld, door de fysiek magazines te verspreiden in de businessruimte en de VIP-boxen en door de online verhalen te liken en te delen. Via de social media-kanalen van Ondernemersmagazine spreidt die olievlek zich nog verder uit. Voor beide samenwerkende partijen betekent dit een steeds verbeterende ranking op Google en dus een toenemende bekendheid onder en aandacht van ondernemers. Dat vergroot bijvoorbeeld de mogelijkheden voor Heracles om sponsormogelijkheden aan te bieden en voor Ondernemersmagazine om het acquisitie-netwerk uit te breiden.
Fysieke netwerkmogelijkheden
Erve Asito biedt voor Ondernemersmagazine, als sponsor van de club, de mogelijkheid om op een effectieve manier te netwerken en daarmee ondernemers te interesseren voor deelname aan een of meer Ondernemersmagazines. En dat werpt zijn vruchten af. Daarnaast is de businessruimte een prachtige locatie, op een centrale plek in Twente, voor het organiseren van kennisevents van Ondernemersmagazine. Zo vond er, voor meer dan honderd ondernemers uit Gemeente Tubbergen, Gemeente Dinkelland, Twenterand en Rijssen-Holten, op 16 december jl. een geslaagd kennisevent plaats. Daarbij kwamen een aantal interessante sprekers aan het woord, konden de aanwezigen genieten van een heerlijke maaltijd en was het na afloop genieten van een met grote cijfers gewonnen wedstrijd van Heracles.
Heracles Almelo en Ondernemersmagazine: een vruchtbare samenwerking die het verdient om nog heel lang te mogen duren…
Lees via de onderstaande linkjes de verhalen over Heracles die reeds zijn verschenen in meerdere Ondernemersmagazines, op www.ondernemers-magazine.nl en de social media van Ondernemersmagazine. En bekijk de aftermovie van het kennisevent van Ondernemersmagazine in de businessruimte van Heracles.
Heracles Almelo wil als BVO vooroplopen, ook wat betreft duurzaamheid
“Heracles Almelo: a way of life”
Met Hettrix scoort Heracles Almelo drie keer