ouwmaterialen, hout- en plaatmaterialen, sierbestrating en tuinbenodigdheden… dat is kortweg waar familiebedrijf De Pannenloods - officieel Bouwpartner De Pannenloods - zich mee bezighoudt. Eigenaar Ron Oude Nijhuis: “We richten ons zowel op de zakelijke klant, zoals aannemers, zzp’ers en hoveniers, als op de particuliere klant. Onze pluspunten het grote aanbod en de goede service.”
De Pannenloods is een begrip in Albergen en omgeving. “Het bedrijf is ruim honderd jaar geleden opgericht; mijn opa heeft het in de jaren ’70 overgenomen. Daarna is mijn vader eigenaar geweest en sinds een aantal jaren ben ik dat,” vertelt Oude Nijhuis.
Bekende naam
“Het bedrijf is ontstaan uit de productie van dakpannen. Ze maakten destijds betonnen dakpannen en daar komt de naam dan ook vandaan. Omdat die naam al een dusdanige bekendheid had, hebben we die niet meer veranderd. Wel hebben we drie jaar geleden nieuwgebouwd en ook het logo van het bedrijf veranderd. “We hebben wel eens getwijfeld of we de naam zouden veranderen, omdat we telkens weer moeten uitleggen dat ons assortiment veel breder is dan dakpannen, maar we hebben er toch voor gekozen de naam te handhaven. De naamsbekendheid in de regio is gewoon te hoog.”
Laagdrempelig
De regio waarin De Pannenloods actief is, is voornamelijk Twente. “Dat is onze afzetmarkt, al werken we natuurlijk wel samen met bijvoorbeeld aannemers die ook verderop actief zijn. Bijvoorbeeld in Groningen. We hebben een showroom voor dakpannen en gevelstenen, maar ook voor vloertegels, houten gevelbekleding en een grote siertuin voor met name particuliere klanten. Die ervaren ons vooral als een laagdrempelig bedrijf. We zitten allemaal bij elkaar. Als je als klant iemand nodig hebt, dan vind je ons gemakkelijk. Goede service vinden we heel belangrijk, af en toe wat extra’s doen voor onze klanten. Bijvoorbeeld even iets verplaatsen, als dat het makkelijker maakt. Daarmee proberen we ons te onderscheiden van de concurrentie en vooral van de grote formules.”
Service, flexibiliteit en kwaliteit
Die concurrentie is groot, merkt Oude Nijhuis op. “Wij onderscheiden ons van hen door die extra service en de laagdrempeligheid. We zijn een familiebedrijf en daar gaat het net even anders, en vaak gemakkelijker. Je loopt bij ons gemakkelijker binnen, we hebben korte lijntjes. Dat is wat klanten waarderen. Qua prijsniveau kunnen we ons prima meten met de grotere collega’s en we proberen ons dan te onderscheiden in service, flexibiliteit en kwaliteit.”