16/7/2024

Out of the box

Arjen Maat
Arjen  Maat
Arjen Maat
Vroomshoop | Nederland

Out of the box

"J

ongens, waarom komen we niet met nieuwe dingen?” Marketing Director Sven kijkt over de rand van zijn net iets te kekke brillenglazen de tafel rond. Het rode montuur geeft zijn bloeddoorlopen ogen nog een extra dramatische glans. Zijn presentatie van net over de laatste verkoopcijfers liet weinig aan de verbeelding over. “Dra-ma-tisch!”, schreeuwde Sven zojuist nog. Op de achtergrond een steile neerwaartse grafiek. In dikke rode lijnen.

Het blijft even stil aan tafel. Pijnlijk stil. De sfeer is prima te snijden. Bleke gezichten. Het hele team zit er een beetje doorheen. Na de vorige vlammende presentatie van de licht ontvlambare Marketing Director, over een holistische marktbenadering, dook iedereen nog over elkaar heen vol goede ideeën. Tijdens een digitale heisessie met korte scrum sprints groeide het geloof dat de oplossing binnen handbereik lag. Het cadeautje moest alleen nog even worden uitgepakt.

Er werden balletjes opgegooid, proefballonnen opgelaten en lijntjes uitgeworpen. Sommige dingen werden over het weekend heen getild. Op andere plekken werd aan van alles handen en voeten gegeven. Problemen werden getackeld, stippen op de horizon werden gezet en er werden zaken tegen mensen aangehouden. Die moesten vanzelfsprekend in hun kracht worden gezet. Prio’s, bila’s en stavaza’s waren key. En uiteraard moest alles lean en agile.

Wekenlang ging het in het gebouw alleen nog maar over gerichte targeting. Over de doelgroep optimaal bereiken door te focussen op authenticiteit. Over het uitrollen van online multimediacampagnes. Over gedragsdoeling, doelgroepsegmentatie en contentpersonalisatie. “Dáár zijn waar de klant is”, riep Sven wanneer hij maar kon. En dus kwamen er online campagnes, leuke filmpjes en hippe incentives. Maar de verkoop bleef kloten.

“Nou?”, brult Sven, terwijl het scherm achter hem de geest geeft. Ook dat kan zoveel treurigheid niet meer aan. Svens ogen spuwen vuur. “Waar betaal ik jullie dan in vredesnaam voor? Het moet toch érgens aan liggen? Denk nou eens out of the box!” Op de achtergrond klinkt gefluister. “Ja?”, verzucht Sven. “Misschien is het product gewoon kut?”, fluistert de stagiair-met-de-blonde-vlecht achteraan de tafel. “Kijk”, roept Sven. “Dát is out of the box denken!”

Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

Zilver als slimme investering

Door:
|
Fotografie:
1 min
|
Datum:
10/10/2024

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators