et is een feit: de eerste editie van Ondernemersmagazine Gemeente Dinkelland! Omdat de versie Twenterand zich al een aantal jaren bewezen heeft en de animo voor de versie Gemeente Tubbergen alleen maar is toegenomen, besloten we een half jaar geleden om ook de ondernemers in Tubbergens Naoberkracht-gemeente Dinkelland het concept van Ondernemersmagazine voor te leggen. Een goede beslissing, want met een eerste editie van 64 pagina’s maken we een prachtige start. Daarbij geven we veel credits aan ondernemer Joost Lansink van het Agelose bedrijf Innomads, die met zijn netwerk en als verbinder heel wat deuren heeft geopend.
Inderdaad, lokale verbinding, een belangrijk aspect. Naast het feit dat ondernemers zichzelf en elkaar inspireren met het delen van kennis en informatie én waarbij ze een kijkje geven achter de gevels van hun mooie bedrijven. Zo gingen we op bezoek bij Commanderie Ootmarsum, om te praten met de eigenaren van Othmar, Dirk Heupink en Bart Nijhuis, en met het bouwteam dat het nieuwe gebouw van Othmar, met Othmar Herberg en Othmar Bierspa, in korte tijd en met een verbluffend resultaat heeft gebouwd. Daarnaast veel andere verhalen met ondernemers die de gemeente Dinkelland glans geven.
Deze eerste uitgave heeft ook een katern met het thema Mobiliteit waarin ondernemers die actief zijn op dit vakgebied hun bedrijf presenteren. Zoals Marco Golbach, directeur van Huiskes-Kokkeler. Dat is weliswaar geen bedrijf uit de gemeente Dinkelland, maar voor dit magazine ging hij op bezoek bij een goede klant uit Ootmarsum, Lammerink Installatiegroep. Ook komt aan het woord lector Smart Cities aan Hogeschool Saxion, Mettina Veenstra, die haar licht laat schijnen over boeiende, hedendaagse aspecten van mobiliteit en in het bijzonder over de nieuwe app Netmobiel.
Ondernemersmagazine Gemeente Dinkelland maakt vanzelfsprekend deel uit van ons overkoepelende portal ondernemersmagazine.nl. Dat heeft ook een groei doorgemaakt, zoals met de vacaturebank, meer kennisartikelen, podcasts, een toegenomen aantal Partners en handige downloads. De opwaartse lijn zit er ook goed in bij de socials LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram waarvoor de aandacht fors is toegenomen. De combinatie van online en offline is sterk en dat krijgt waardering. Ofwel: het concept slaat aan.
Een vleugje humor mag natuurlijk ook niet ontbreken. Daarvoor tekent cabaretier Thijs Kemperink met zijn column. Een andere column is van de hand van bedrijfsconsulent Femke Heithuis. Ook aan het goede doel wordt in dit magazineaandacht besteed. Daarvoor ging de redactie op bezoek bij Het Glazen Huis Ootmarsum.
In oktober verschijnt de volgende editie van Ondernemersmagazine Gemeente Dinkelland. Het thema is dan Techniek & ICT. Volg ons in de aanloop daarnaartoe op onze socials.