onnectium verbindt. Online, offline en persoonlijk. Ronald Vrijenhoek en Sander Broeze vormen samen met hun medewerkers een hecht team. Ze focussen op aandacht, service en kwaliteit. En door niet te focussen op groei, groeien ze gestaag... Hoe dat werkt, vertellen ze graag.
De IT lijkt vaak te draaien om techniek in plaats van persoonlijk contact. Connectium gaat voor beide. “Wij vinden het belangrijk dat ons team technisch onderlegd is, ook de verkopers. Daarmee voorkom je loze beloftes. Maar ook wanneer je contact met ons opneemt of wanneer onze technische mensen bij je over de vloer komen, moet dat vriendelijk en deskundig zijn. Daarom is service een belangrijke pijler voor ons hele team”, vertelt Ronald. “We komen bij de meest uiteenlopende bedrijven. Dat maakt ons werk juist zo leuk! ’s Morgens breiden we een WiFi netwerk uit in een fabriek, om ‘s middags een nieuwe werkplek in te richten bij een verloskundigenpraktijk.”
Lokale bereikbaarheid
Connectium heeft dus een brede klantenkring, van zzp’ers tot grote bedrijven met meerdere vestigingen. “We gaan altijd voor een tevreden klant, door aandacht te geven en op te letten. Connectium is lokaal begonnen, daar ligt onze focus nog steeds”, vult Sander aan. “Maar inmiddels werken we, door groei van bestaande klanten, in heel Nederland. Denk aan Rijssense bedrijven die inmiddels meerdere vestigingen hebben, zoals Pultrum, Van Buuren en Akor. Daar zijn we vanzelfsprekend in meegegroeid.”
“Informatiebeveiliging vraagt om de juiste balans tussen beleid, techniek en mens”
Samen werkt het beter
Ronald begon in 2010 als zelfstandig IT’er, samen met een compagnon. In 2018 gingen ze uit elkaar, waarna Sander Broeze al snel als mede-eigenaar in de zaak kwam. Dat was de start van Connectium. “Sander begon ooit als stagiair, in 2012. Ik zag al snel dat hij veel in zijn mars had, hij pikte alles snel op. Daarna is hij nooit meer weggegaan!” Na een periode als zzp’er, waarbij Sander intern en met Connectium samenwerkte, gingen beide heren in 2019 samen verder als Connectium. “Het werkt veel prettiger. Je kunt sparren, samen beslissingen nemen. En ik durf wel te stellen dat Sander vanaf het begin heeft meegebouwd aan wat Connectium en ons team nu zijn. We zijn daarin op papier en in het dagelijks leven volwaardige partners.”
Direct reageren
Bijna alles heeft met IT te maken. Dus door de jaren heen is het assortiment van Connectium flink uitgebreid. Ronald somt op: “We bieden private en public cloud oplossingen, dus op eigen servers of gedeeld, maar altijd goed beveiligd. We werken daarbij met een cloud omgeving in eigen beheer. Onze hoofdmoot is systeem- en netwerkbeheer, zakelijk internet en VoIP telefonie, inclusief levering en advies van hard- en software. We werken samen met hoogwaardige partners. Daardoor kan de klant ook bij ons terecht voor camerabeveiliging, narrowcasting en audiovisuele oplossingen. Voor alles geldt dat we niet klakkeloos leveren, maar ook installeren en ondersteunen. We hebben de kennis, knowhow en een eigen platform, dat verspreid is over vier datacenters. Daardoor kunnen we bijna alles zelf oplossen en direct reageren bij storingen. En onze klanten hebben voor dit alles gewoon één aanspreekpunt, wat heel prettig is.”
“We kunnen bijna alles zelf oplossen en direct reageren bij storingen”
Online veiligheid
Hoe weet je zeker dat je veilig werkt? Ook bij Connectium is cybersecurity een dagelijks onderwerp van gesprek. “Vanzelfsprekend verzorgen wij de technische middelen, zoals antivirus, firewalls en tweestapsauthenticatie. Daarmee zorg je ervoor dat je apparaten en je bestanden beveiligd zijn”, legt Ronald uit. Sander gaat verder: “Een goede informatiebeveiliging vraagt echter om de juiste balans tussen beleid, techniek en mens. De handelingen van jou en je medewerkers worden steeds belangrijker. Een weblink in een phishing mail is zo aangeklikt en daarmee deel je onbewust jouw informatie met ongeautoriseerde personen. Met alle vervelende gevolgen van dien.” Cybersecurity is niet alleen belangrijk voor je eigen beveiliging, het is ook steeds vaker een eis vanuit verzekeringsmaatschappijen. “Om onze klanten zo weerbaar mogelijk te maken, bieden we bedrijfsbrede awareness trainingen aan. Het trainen en informeren van je medewerkers over security awareness is net zo belangrijk als de juiste technologie, om zo een (cyber)veilige werkomgeving te realiseren.”
Topkwaliteit en contact
Connectium bestaat uit een team van tien personen. Zo hebben ze alle kennis in huis. “We gaan een partnerschap aan met onze klanten en bieden een sterke technische ondersteuning. We durven wel te stellen dat onze support heel toegankelijk is.” Connectium is bereikbaar per telefoon, mail en selfservice, met een gecentraliseerd incidentbeheer voor grotere bedrijven. “We investeren in topkwaliteit en in persoonlijk contact. Aangevuld met de nodige humor,” lacht Sander. “Want ook dat is belangrijk voor ons team en voor onze klanten!”