eo van Pagée, Herman Harbers en Jan-Maarten Plomp. Het is een vrij wonderlijk trio - met hun respectieve leeftijd van 28, 43 en 54 jaar vormen ze de directie van het nu ruim twee jaar bestaande Evero BV. Specialist zijn ze in het softwarepakket monday.com. Sterker nog: ze focussen zich uitsluitend op monday. Dat pakket dat ondernemers bij ieder denkbaar project kan helpen regelen en plannen kwam op een toevallige manier op hun pad. Toeval dat bedrijven door de inzet van monday juist zoveel mogelijk kunnen uitsluiten.
“Het is onze kracht ook wel, dat leeftijdsverschil”, zegt de jongste van de drie vennoten in het kantoor van Evero aan de Molendijk Noord in Rijssen. “We kunnen op elkaar leunen qua ervaring. Ik ben wel eens overenthousiast, maar dan kan ik bij Herman en Jan-Maarten even mijn ei kwijt en die kunnen me dan wat temperen”, lacht Leo. De beide senioren van de drie hebben de ervaring ook van het hebben van een eigen bedrijf. Zo was Herman Harbers mede-eigenaar van familiebedrijf Harbers Trucks. “Maar mijn ambitie lag meer in de ICT.”
Veel mogelijkheden met monday.com
Samen met Jan-Maarten (afwezig bij het interview) trok Herman 2,5 jaar geleden naar een beurs in München. Jan-Maarten - met ervaring als ondernemer in de IT - trof daar wat mensen uit zijn netwerk en het tweetal maakte onder meer kennis met het softwarepakket monday. “We zagen de kansen die monday biedt binnen de markt. Door het partnernetwerk dat ze hebben en de hele structuur met de modulaire mogelijkheden en de frisse vormgeving zagen we mogelijkheden.”
Veel mogelijkheden
Samen met Leo Van Pagée besloten ze ervoor te gaan: als bedrijf de vierde partner van het internationaal zeer goed bekendstaande monday worden. “Maar wij onderscheiden ons echt van de rest, doordat we ons specifiek op dit pakket richten.” Logisch, want uit de korte demonstratie die Leo en Herman voor Ondernemersmagazine houden, blijkt dat heel veel bedrijfsprocessen en -projecten op een hele overzichtelijke en voor iedereen duidelijke manier beheerd kunnen worden. Er is heel veel mogelijk met het softwarepakket. “Door de modulaire opbouw kunnen we heel diep gaan binnen bedrijven, maar ook juist al op relatief laag niveau veel inzicht geven.”
“We hebben zelfs buitenlandse klanten, die voor onze focus-aanpak gaan”
Van tien tot meer dan driehonderd licenties
Klanten van Evero zijn er in allerlei soorten en maten. “Van bouwbedrijven die hun hele workflow zo goed bijhouden, inclusief aparte koppelingen voor onderaannemers tot marketingafdelingen van ondernemingen die hun campagnes erin bijhouden. Sommige klanten hebben tien licenties en onze grootste klant heeft er meer dan driehonderd. En we zijn overal in Nederland actief en hebben zelfs buitenlandse klanten, die voor onze focus-aanpak gaan. Eigenlijk is het ons streven dat mensen als ze in Nederland over monday aan het nadenken zijn, automatisch bij Evero terechtkomen. Daar zetten we ook echt op in bij onze eigen marketingactiviteiten.”
Streven platinum partner te worden
Met andere woorden: we kunnen van een succesvol bedrijf spreken. En dat terwijl het drietal dus pas twee-en-een half jaar geleden voor het eerst kennismaakte met het product dat ze nu verkopen. “Na een jaar waren we zilver partner, nu zijn we goud en het streven is dat we eind van dit jaar platinum partner zijn”, glimt Leo van trots. Ze hebben dan ook een gestructureerd proces - uiteraard zorgvuldig gecomponeerd en bijgehouden in het door hun zelf gedistribueerde softwarepakket -, dat bij vrijwel iedere nieuwe relatie opgeld doet. “We hebben er echt lol in om ze met ons product te laten kennismaken. En het mooie is dat we met monday heel veel mogelijkheden hebben om pakketten snel uit te breiden. Zo beginnen we regelmatig bij bijvoorbeeld de marketingafdeling, maar komen we zo bij elke andere afdeling van een bedrijf terecht. En die zijn allemaal met elkaar te koppelen. We beginnen vaak klein en eindigen groot.”
“De livegang vieren we met taart, dat hoort erbij”
Kick-off en taart
“Ons implementatietraject duurt over het algemeen tussen de veertig en honderd uur. Nadat we akkoord hebben op een offerte maken we kennis met elkaar en dan gaan we kijken wat specifiek is voor een bepaald bedrijf. Meestal werken we met een klein team van de klant in de discovery-fase. We gaan dan echt met elkaar de diepte in, heel leuk om te doen. Wat voor processen zijn er en welke uitzonderingen heb je daarin? Vervolgens gaan we bouwen, inrichten en aanpassen. Daarna kijken we samen of we alles goed hebben verwerkt. Dat is de testfase. Uiteindelijk volgt de implementatie. En de livegang. Die vieren we met taart, dat hoort erbij. We geven de medewerkers natuurlijk training, zodat iedereen ermee kan werken. En we zorgen ervoor dat alles blijft draaien. Dat doen we met ons team van nu in totaal zeven mensen, die lol hebben in hun werk. een mooie club!”