13/2/2024

Met Dromenrijk wordt de fantasiewereld van kinderen werkelijkheid

Dromenrijk

Kirsten van der Zee en Bente Terhaar

Met Dromenrijk wordt de fantasiewereld van kinderen werkelijkheid

Dromenrijk

W

at begon met een vriendschap tussen twee meiden op de Kunstacademie eindigde in de wereld van Dromenrijk. Kirsten van der Zee en Bente Terhaar creëren samen interactieve posters voor kinderen tussen de vier en acht jaar. Vol trots vertelt Kirsten over Dromenrijk: hoe zijn ze tot het idee gekomen, hoe komen de posters tot stand en wat zijn de grootse plannen?

Lange tijd zaten Kirsten en Bente te broeden op het Ei van Columbus. Samen wilden zij maar al te graag werken aan een project waar ze hun creativiteit in kwijt konden. Bente heeft ervaring in een kinderopvang en zo ontstond het idee om iets te creëren voor kinderen. Kirsten vertelt: “Na lang brainstormen ontstond het idee van QR-codes op posters. Nu pas komen we er achter dat zoiets eigenlijk nog helemaal niet bestaat en dat we een nieuw concept te pakken hebben.”

Niet zomaar een poster

De posters van Dromenrijk helpen om de fantasiewereld van kinderen werkelijkheid te maken. Op de vrolijke posters zitten QR-codes die toegang geven tot een plek vol liedjes, verhalen, opdrachten en meditaties. Elke poster heeft een onderwerp en de content achter de QR-code sluit daarop aan. “De content is gemaakt voor kinderen, maar we willen ons graag onderscheiden. Overal zit een boodschap achter waar goed over nagedacht is.” Er zijn al zoveel kinderverhaaltjes, maar Kirsten en Bente willen graag écht wat bijdragen en gaan daarom net een stapje verder. “Alle posters komen tot stand in samenwerking met een kinderpsycholoog. Zo kunnen we inspelen op problemen die zich voordoen bij kinderen.”

“Het zijn heftige onderwerpen, maar daarom juist zó belangrijk”


Zorgvuldig ontworpen

Zo’n poster ontstaat natuurlijk niet zomaar. “Samen met kinderpsycholoog kiezen we een onderwerp uit problematiek bij kinderen. Dan gaan we nadenken over het jasje waarin we het willen steken.” Wordt het een circus, kermis of toch een dierentuin? “We bespreken wat we achter de QR-codes willen hebben: een leuke combinatie van liedjes, verhaaltjes en meditaties. Vervolgens kunnen we beiden onze creativiteit de vrije loop laten gaan. Bente maakt de illustraties en ik voeg ze samen tot een poster.” Ook daar maken ze bewuste keuzes in. “Je wilt natuurlijk iets creëren dat de aandacht van kinderen trekt, maar het moet er ook gewoon mooi uitzien. De posters zijn kleurrijk, maar niet schreeuwerig.” Lachend voegt Kirsten toe: “Zo houden we de volwassenen die ernaar moeten kijken ook tevreden.” Zodra de poster klaar is, wordt deze nogmaals besproken met de kinderpsycholoog. “Zij weet ons goed te vertellen hoe we bij bepaalde onderdelen kunnen inspelen op theorieën binnen de psychologie.” Ook dat wordt weer verwerkt, maar daarmee is de poster nog niet klaar. “Als laatste gaan we naar de theatermaker, zij schrijft liedjes en verhaaltjes die passen bij het onderwerp en de theorieën.”

Belangrijke thema’s

De eerste poster heeft een algemeen thema, maar de posters die volgen hebben specifieke onderwerpen. Daarmee kan eindeloos gevarieerd worden. “Zo hebben we een poster over rouwen na overlijden, het leven dat een rollercoaster kan zijn vol met ups en downs en spanning tijdens de feestdagen. Het zijn heftige onderwerpen, maar daarom juist zó belangrijk.” De posters worden verkocht op bol.com en Kirsten en Bente zijn hard aan het werken aan hun eigen webshop dromenrijk.com, die begin 2024 gelanceerd wordt. Ook zijn ze bezig om Dromenrijk in winkels, scholen en kinderopvangen te krijgen. “Met de QR-codes is veel mogelijk. We gaan hard aan het werk om er een heel merk omheen te bouwen. We zijn snel aan het schakelen en zijn van plan om veel nieuwe dingen te lanceren.”

Vond je dit een goed artikel? Help dan het ondernemersmagazine aan 1000 vrienden. Want alleen met behulp van vrienden kunnen wij er voor zorgen dat jij als ondernemer het hele jaar door voorzien wordt van relevante artikelen. Daarnaast krijg je als particulier het magazine 2x per jaar thuisgestuurd en voor bedrijven zijn er nog vele andere extra's. Dus wil je ons ondersteunen kijk dan snel wat wij jou te bieden hebben. Vrijwel iedere euro die binnenkomt, investeren wij in onze journalistiek. Bekijk wie er al vriend of partner zijn.

Alvast bedankt namens iedereen bij Ondernemersmagazine.nl
Ik word vriend
misschien ook interessant

Zilver als slimme investering

Door:
|
Fotografie:
1 min
|
Datum:
10/10/2024

De Kennismail

Ontvang één keer per maand onze nieuwsbrief met de beste verhalen, columns, nieuws en tips.
Bedankt! Jouw inschrijving is ontvangen.
Oops! Er ging iets mis tijdens het versturen van het formulier.

De meest recente nieuwsbrief

Klaar om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten?

Is jouw bedrijf klaar om extra onder de aandacht te komen? Wil je laten zien waar je dagelijks mee bezig bent zodat andere ondernemers jouw bedrijf en jouw producten of diensten beter leren kennen? Deelnemen aan het Ondernemersmagazine is de perfecte manier om deze doelstellingen te realiseren.
Door mee te doen aan het Ondernemers Magazine Gemeente Tubbergen bereikte ik gericht 2000 ondernemers. Hier hield ik een aantal mooie contacten en nieuwe opdrachten aan over.
Joost Lansink | Innomads
Bedankt voor het invullen van het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
All Rights Reserved 2020
Designed and build by Monolith opportunity creators