p maandag 7 september zijn de eerste exemplaren van het gloednieuwe Ondernemersmagazine Gemeente Tubbergen uitgereikt aan burgemeester Wilmien Haverkamp en wethouder Ursula Bekker. De presentatieavond vond plaats in Café-Restaurant Fraans Marie in Albergen en werd gepresenteerd door cabaretier Thijs Kemperink.
Gasten
Het programma werd gevuld met korte, uiteraard met humor doorspekte, interviews van Thijs Kemperink. Eerste verwelkomde hij Aloys Nijhuis van Fraans Marie en zijn nieuwe compagnon Mart Woesthuis. Vervolgens betraden de burgemeester en de wethouder het podium om te spreken over het ondernemersklimaat in de gemeente Tubbergen en om het eerste exemplaar van het magazine in ontvangst te nemen. Daarna mochten Henco van der Weijden van Sterk Techniek Onderwijs Twente, Maaike Hagedoorn, directeur van scholengemeenschap Canisius, en Jan Steggink, eigenaar van Steggink Infra, vertellen hoe verbindingen tussen onderwijs en bedrijfsleven tot stand komen om de aandacht voor techniekonderwijs te vergroten. Tot slot kreeg Willem Hoevers van Kans voor een Kind de gelegenheid om uit te leggen waar deze stichting voor staat en om de aanwezigen warm te maken voor de verloting, die voor Kans voor een Kind 2.000 euro opbracht. Na het officiële gedeelte volgde nog een spetterend optreden van Thijs Kemperink.
Over het magazine
Ondernemersmagazine Gemeente Tubbergen is er voor en door ondernemers. Het biedt de ondernemende lezer relevante informatie, laat ondernemers kennis delen en biedt hun de kans zichzelf te profileren. De mens en zijn verhaal staan centraal. Ambitie, eigenzinnigheid, uitstraling en inspiratie zijn kernwaarden van Ondernemersmagazine Gemeente Tubbergen, met de focus op lokaal ondernemerschap en individuele kernwaarden. Gekoppeld aan het magazine zijn een online platform en er worden tevens kennissessies georganiseerd, om elkaar te ontmoeten, te sparren, kennis en nieuws te delen en te informeren.
De inhoud
Het eerste nummer van Ondernemersmagazine Gemeente Tubbergen, dat wordt ingeleid door een voorwoord van burgemeester Wilmien Haverkamp, biedt ruimte aan een aantal ondernemers uit de gemeente Tubbergen met een bijzonder verhaal, ambitie en aansprekende producten. Ondernemers die zich willen profileren en hun collega-ondernemers willen vertellen wat er schuil gaat achter de gevel van hun organisatie. Daarnaast komen er belangrijke maatschappelijke onderwerpen aan de orde in interviews met onder anderen gedeputeerde Moniek Kleinsman en verbinder en innovator Bas Olde Hampsink.
Omvang, oplage en verspreiding
Het eerste nummer van Ondernemersmagazine Gemeente Tubbergen heeft een omvang van 52 pagina’s en wordt in een oplage van ruim 2.500 exemplaren geadresseerd verspreid onder ondernemers in de gemeente Tubbergen en als leestafelexemplaren bij onder andere dienstverlenende organisaties en horecabedrijven.
De initiatiefnemers
Ondernemersmagazine Gemeente Tubbergen is een spin-off van Ondernemers Magazine Twenterand, een initiatief van Jouke Zomer van strategisch en grafisch ontwerpbureau Monolith opportunity creators in Vriezenveen, Brian Brokelman van uitgeverij News Outside in Tubbergen en Anno Oude Engberink, die met zijn bedrijf ZegKracht in Enschede werkzaam is als tekstschrijver, eindredacteur en bladmanager.