om binnen, dan laat ik jullie het bedrijf zien. We hebben er hard aan gewerkt, maar het resultaat mag er wezen.” zegt Tom (28). De oudste van de twee broers is zichtbaar enthousiast wanneer hij ons buiten op de parkeerplaats van zijn nieuwe bedrijf Kartonplus in Enschede ontvangt. Mijn broer is nog even druk voor een klant maar hij komt er ook zo aan.
Kantoor
Het nieuwe kantoor van de twee broers geeft de jongens een goed uitzicht op de digitale drukpers. Naast deze digitale drukpers beschikken de heren ook over een stans- en vouwplakmachine. Zodoende zijn zij van niemand afhankelijk en kunnen ze klanten korte levertijden garanderen.
De kans
“Vanuit klanten van moederbedrijf Labelplus krijgen we vaak de vraag of we naast labels ook de kartonnen verpakkingen kunnen produceren. Zodoende is Bas zich gaan verdiepen in deze mogelijkheid.” Daarnaast geloven Tom en Bas in het digitale concept. Door de aanschaf van de digitale drukpers (Xeikon 3500) hoeft Kartonplus geen lange levertijden te hanteren. Zo proberen ze de markt te veroveren met een frisse en nieuwe kijk op verpakkingen van vouwkarton. Geen lange levertijden en gigantische aantallen, maar snelle levertijden, aantallen op maat en persoonlijk contact!
Het machinepark
Gezamenlijk moeten Tom en Bas ervoor zorgen dat ze Kartonplus aan het draaien zien te houden. “Daar heb ik alle vertrouwen in” zegt Tom. “Wij kunnen klanten namelijk veel bieden! Door onze digitale pers, en de stans- en vouwplakmachine beschikken wij over een uitgebreid machinepark. Onze machines zijn hierbij uitermate geschikt voor de relatief kleinere aantallen (500/1000 of 5.000 stuks). Naast deze kleinere aantallen zijn wij ook zeer goed ingericht voor de middelgrote (10.000/25.000 stuks) oplages. Het grote voordeel hierbij is onze digitale drukpers (Xeikon 3500). Klanten behouden de actualiteit van de verpakking en bestellen exact wat ze op het moment nodig zijn.” “Onze klanten hoeven minder ruimte te gebruiken voor opslag, dat scheelt veel voor een groot aantal van onze klanten.” zegt Bas. “Wanneer je 5000 gepersonaliseerde en unieke doosjes wilt, is dat geen enkel probleem.” vult Tom aan. “Een vouwdoos, sleeve of blisterkaart wordt zo meer dan een verpakking. Het is een verlengstuk van een merkidentiteit en kan effectief worden ingezet als marketinginstrument.”