asper Bakker is specialist in zakelijke bestelautoverzekeringen bij JW Verzekeringen. Het team van JW Verzekeringen laat zien dat de verzekeringswereld snel, persoonlijk, dynamisch en klantgericht is. JW Verzekeringen biedt verzekeringen aan in, onder andere, de automotive branche, via een volledig online platform, waar Jasper en zijn collega’s constant bezig zijn processen te optimaliseren om klanten zo eenvoudig mogelijk van dienst te zijn. In dit interview vertelt Jasper over zijn werk en de innovatieve aanpak van JW Verzekeringen.
Als je een verzekering afsluit, wil je dat je in goede handen bent, dat het veilig en betrouwbaar is, en je wilt er niet te veel tijd aan besteden. Niemand heeft zin in gedoe. Anno 2025 gaan steeds meer bedrijven en processen over op online diensten. Zo ook JW Verzekeringen. “We zijn een klein bedrijf, met een fris, jong team en korte lijntjes waardoor er snel wordt geschakeld en klanten snel worden geholpen”, aldus Jasper.

Online platform
“JW Verzekeringen is anders dan traditionele verzekeraars. Wij richten ons op het aanbieden van verzekeringen via een online platform, waarbij de klant zelf regie heeft over het afsluiten van een verzekering, maar waarbij makkelijk en persoonlijk contact via WhatsApp altijd mogelijk is. Wij werken snel en efficiënt, waardoor we ons onderscheiden van de afspraak gebonden adviseurs”, legt Jasper uit.
“We vinden het belangrijk dat klanten zelf regie houden, en we proberen het de klant zo makkelijk mogelijk te maken door processen goed geregeld te hebben. Als een klant bijvoorbeeld een bestelautoverzekering wil afsluiten via de website vult hij zijn gegevens en het kenteken in, waarna hij een prijsberekening te zien krijgt. Na de aanvraag ontvangt hij direct een WhatsApp-bericht waarin we altijd te bereiken zijn via Whatsapp. We merken dat klanten dit erg fijn vinden. Ook zorgen we ervoor dat verzekeringen automatisch worden opgezegd bij de verkoop van een voertuig, en krijgen we wijzigingen, zoals adreswijzigingen, automatisch door. Daar hoeft de klant zelf dus niet aan te denken.”
Constant monitoren
Het volledig online diensten aanbieden kan alleen door de processen constant te monitoren en te optimaliseren. Daar zijn Jasper en zijn collega’s dan ook dagelijks mee bezig. “Processen monitoren is essentieel. We kijken naar welke processen goed werken en welke verbeterd kunnen worden. Door snel en flexibel te handelen kunnen we snel inspelen op veranderingen. Het voordeel van een klein bedrijf is dat we snel kunnen schakelen en direct feedback kunnen verwerken”, vertelt Jasper.
Voertuigverzekeringen, bouwverzekeringen, horecaverzekeringen, aansprakelijkheidsverzekeringen en meer. Regel het eenvoudig en snel, online, bij JW Verzekeringen.