ls je een eigen webshop hebt, verstuur je natuurlijk dagelijks pakketjes. Zeker als je hier net mee begint, kan het soms wat vragen op roepen wat je allemaal moet meesturen in een pakketje. Het verzendproces zelf is vaak wel duidelijk, maar wat kun je nog meer toevoegen naast het product dat je verstuurd? We gaan het je vertellen!
Het pakketje
Om te beginnen begint het inpakken van het pakketje natuurlijk met de doos en het product dat besteld is. Dit is ook wel meteen al een belangrijk aspect van je verzending. De doos is namelijk het eerste wat de klant ziet als hij zijn bestelling ontvangt. Je kunt bijvoorbeeld kiezen om het te verzenden in een doos met je eigen logo erop voor herkenning en reclame! Daarnaast is het natuurlijk erg belangrijk dat het product dat je verstuurd, goed beschermd verstuurd wordt. Als het niet per se breekbaar is, is het alsnog belangrijk om de rest van de doos op te vullen met materiaal, zodat het niet te veel kan gaan schuiven tijdens het vervoer.
Wat stuur je mee?
Naast het product dat besteld is, zijn er nog meer dingen die je mee kunt sturen in het pakket. Denk hier bijvoorbeeld aan een pakbon of factuur. Dit is voor de klant vaak fijn en ook voor jezelf om te controleren of je alle producten hebt ingepakt. Daarnaast is het ook fijn om een retourformulier mee te sturen. Door dit formulier en de factuur mee te sturen, maak je het voor een klant een stuk makkelijker mocht er iets retour gestuurd moeten worden. Je kunt ook de duurzame keuze maken om dit niet te doen en het allemaal volledig online te laten regelen en controleren.
Extra’s meesturen
Daarnaast kun je natuurlijk nog veel meer met je pakketje meesturen. Wat je hier zelf nog aan toe wilt voegen, kun je helemaal zelf invullen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een kortingsvoucher, reclame, een bedankkaartje of juist een leuke extra als een klein cadeautje. Je kunt ook met verpakking natuurlijk nog veel extra doen. Als je bijvoorbeeld sieraden verkoopt en verstuurd, kan het zeker een toegevoegde waarde zijn om het te verkopen als een cadeautje. Doe het product in een mooi zakje en met mooi vloeipapier om het product heen kan dit net wat meer luxe aanvoelen en zal het ook echt als een cadeau voelen als de klant het openmaakt.