In de wereld van het ondernemen gaat tegenwoordig bijna alles digitaal en zijn moderne technologieën als online werkomgevingen of AI niet meer uit ons werk weg te denken. Het stelt ons immers in staat om sneller en efficiënter te werken en tijd is natuurlijk geld. Om een goed overzicht te krijgen van je cliënten en makkelijk in contact te komen zijn cliëntvolgsystemen ontzettend handig. In dit artikel vertellen we je er alles over.
Cliëntvolgsystemen
Cliëntvolgsystemen, zoals van Rapasso, vormen een verbindende factor tussen management en werknemers, cliënten en opdrachtgevers en zorgen dat iedereen altijd up to date is van alles wat er gaande is binnen de onderneming. Ze zijn bij uitstek nuttig voor bedrijven in de zorg of ondernemingen in de dienstverlening waarbij langdurige trajecten aangegaan worden met cliënten. Zo worden de cliëntvolgsystemen van Rapasso ook veel gebruikt bij loopbaanbureaus, waarin mensen proberen om weer hun weg terug naar de arbeidsmarkt te vinden. Zowel als werknemer als cliënt kun je constant op de hoogte blijven van alles wat er gaande is op alle lagen van de onderneming.
Wat kan je er mee?
Een goed cliëntvolgsysteem biedt voordelen voor iedereen die betrokken is bij de organisatie. Cliënten kunnen in hun portal afspraken en berichten zien en via een handige app hier ook inzicht in houden. Tegelijk is het voor de professionals om via het cliëntvolgsysteem ook altijd op de hoogte te blijven van wat er in het dossier van de cliënt staat. Vanuit het management en de organisatie kun je overzicht houden op het verloop van het traject door automatisch opgestelde cijfers vanuit het cliëntvolgsysteem en kun je ook makkelijk inzicht houden op en in contact blijven met de opdrachtgevers. Voor de ICT'ers in de onderneming is er een uitgebreid inzicht in wie wat heeft bewerkt of ingezien en zij kunnen bepalen wie wel of geen toegang heeft tot welke documenten.
Wat kost het?
Zulke online omgevingen zijn helaas niet gratis, maar omdat het je uiteindelijk zoveel extra tijd gaat opleveren, verdient het zich wel dubbel en dwars terug. Het is moeilijk te zeggen wat jouw specifieke cliëntvolgsysteem gaat kosten, omdat dat afhangt van de eisen die jij aan je systeem stelt. Wanneer je met een professional om de tafel gaat en uitlegt welke eisen er gesteld worden aan jouw systeem, kan er een prijsindicatie opgesteld worden en kunnen er altijd nog dingen worden aangepast.